great britain here we come.... - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu great britain here we come.... - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu

great britain here we come....

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karin

14 Juni 2014 | Nederland, Moordrecht

Woensdag, Peter zijn laatste werkdag. Donderdag rond 10 uur startklaar voor vertrek. Fijn nu hoeven we niet op vrijdag de dertiende weg, je weet maar nooit.....alleen nog even de koelkast op gas zetten en.....dat lukt niet. Nou ja kan dat nou? Thermokoppel kapot. Handig mannetje Peter kan het zelf weer fiksen maar dat duurt wel drie uur. Mmmmmm beetje jammer maar niet getreurd het is nog steeds donderdag dus vol goede moed op weg naar Calais. Voorspoedige rit en nog voor zes uur bij de eurotunnel. Eerst naar het PET loket om Fleur in te klaren.owow, cest n problem. Ik heb Fleur zelf keurig ontwormd maar nu moet het ook nog Door n dierenarts gebeuren met daarbij een stempel in haar paspoort en anders mogen we Engeland niet in! Afijn op zoek naar n veterinaire en in mn beste Frans; Voulez vous donner 2 tablet de.????worm???? Et une stamp de pasporte silvousplait.........Fleur uiteraard haar bek stijf dicht houden zien jullie het voor je?! Mooi toch gelukt en terug naar het kantoortje......maar..... nu moesten we nog 24 uur wachten en dan pas konden we de trein in. Fuckeduck dachten we. Zullen we heel dat stomme eiland maar skippen, wat n gedoe zeg. In Noorwegen geweest, de als moeilijk bekend staande Turkse grens moeiteloos gepasseerd en nu dit truttige gedoe. Uiteindelijk besloten toch te gaan. Fleur toch niet voor niets dat gevecht met die dierenarts laten voeren. En weg is weg en vakantie toch? Moesten we ook nog reserveren via Internet omdat we n hond bij ons hadden, wel ja joh is goed. Ik met mn mobiel naar n wifipoint midden in n megawinkelcentrum (waar ik zo blij van word zoals je weet...)en n kaartje besteld voor zaterdagochtend. Vrijdag dus een vrij te besteden dag in Calais en eigenlijk was dat reuze gezellig. Stuk gewandeld, heerlijke baquette gekocht en opgepeuzeld en de nacht doorgebracht in de haven vlak bij de ferryboot. En vanochtend de treinbeleving genoten. Grappig hoor, met je kampeerwagentje het treintje in rijden. Gewoon blijven zitten. Kopje koffie erbij. Krantje erbij. Beetje wiebelen en schudden en nog geen half uur later rijden we (aan de linkerkant van de weg) zo het Britse koninkrijk binnen. Mooi land dat is zeker. Inmiddels hebben we al 2 uur gewandeld op n voetpad boven op de krijtrotsen bij de seven sisters en zagen we de pier van Brighton die jammergenoeg wel n beetje vervallen was. En nu staan we op n camping in de buurt van Bournemouth. En ga ik nu lekker even douchen. Na 3 dagen koude washandjes heb ik daar reuze zin in! Dikke kus voor jullie allen van Peter en mij en tot de volgende keer. PS Wybo Hoe gaat t met je voet? En wat n feest zeg, Nederland gewonnen met voetbal! En ingebeer, weer wat opgeknapt en n prachtige kous gekregen? En Elaine en Erik? Fijn weekeinde gehad met de scouting. We horen t graag!

• 15 Juni 2014 - 11:07

Ingrid:

OO jullie zijn maar net weg en hebben al weer heel wat beleeft. Ha ha. Nee, mijn mooie kous moet nog geleverd worden (1-2 weken levertijd) maar ik heb wel nu een hele elegante witte kous aan.
    Lijkt net of ik een gips been heb. Met enkel gaat het al weer een stuk beter. Elke dag vooruitgang. Volgende week, ik denk dinsdag/woensdag weer een paar uurtjes werken (wordt opgehaald met taxi , luxe he). Eerst maar eens de INR bloedwaarde van de trombose dienst op orde krijgen. Heel veel plezier in het mooie Engeland. Knuf , Ing

• 15 Juni 2014 - 22:02

Marian:

Hi Karin en Peter, wat een verhaal alweer! Arme Fleur, zij maakt ook wat mee en 2 van die reislustige baasjes! Hoorde net van Wybo over Peter's telefoontje, lief.
    Gaat hier goed, Wybo is een kanjer hoor.
    Heel veel plezier en voorzichtig masr met dat links rijden
    Lieve groeten van ons

• 15 Juni 2014 - 22:18

Simon :

Nou dat is mooi , ik donderdagavond nog even gebeld , niemand thuis , zijn ze stiekem al onderweg , en hebben jullie bijgeloof dan ??? , een hele goede vakantie , en wat lekker s'morgens spek en wittebonen , met heel droog brood , en let op he , ze rijden links .

Groetjes Simon

• 16 Juni 2014 - 10:56

L4A:

Hi Peter en Karin,
    Jullie zijn amper weg of je maakt al weer genoeg mee. Spannend allemaal. In iedergeval verre van saai.

Wat is Engeland toch mooi...

Bye
    L4A

• 16 Juni 2014 - 21:19

Marja:

Ja, donderdag de 12de brengt dus ook geen geluk, wij durfden het wel aan hoor, om vrijdag de 13de te vertrekken, om te gaan wandelen in Diekirch/Luxemburg, en helemaal niets geks gebeurt met ons,
    onze wandelvrienden hadden auto pech in belgie, maar ja, hadden ze maar een echte auto moeten
    kopen volgens Ad ha, ha,
    Wij hebben heerlijk gewandeld in de mooie heuvels , goede training voor onze komende tochten. jullie wel bekend.
    geniet maar lekker aan de het mooie overkant. tot mails
    jullie buuf, nog bedankt voor jullie kaartje!!!!!!

• 20 Juni 2014 - 11:55

Ellen: