onderweg - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu onderweg - Reisverslag uit Moordrecht, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu

onderweg

Door: karin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karin

23 Juni 2014 | Nederland, Moordrecht

Op zaterdag gaan we op tijd naar het huisdierloket en gelukkig is nu alles in orde en mogen we door naar het taxfree gebied. Nog even snel een lekker luchtje gekocht voor Peter (was ie vergeten en je hoeft je niet te scheren tijdens de vakantie maar je wil natuurlijk wel lekker ruiken!). En dan moeten we ons nog haasten om het enorme terrein te doorkruisen om uiteindelijk bij de trein aan te komen. Een hele smerige trein aan de buitenkant, zie je toch niets van als je onder de zee door tuft, en van binnen echt netjes en ook slim gedaan allemaal. Na elke 3e a 4e auto sluit er een brandwerende deur het compartiment af zodat, als er iets ergs gebeurd, niet meteen de hele trein af fikt. Met deze geruststellende gedachte ploft Fleur op z’n kussen neer voor n slaapje en wij lezen n krantje en voor we het weten rijden we nog geen 35minuten later in Engeland de trein weer uit en het zonnetje tegemoet. We komen meteen op de M2 richting Londen maar dat is niet ons doel dus hup hup snel de snelweg af en keurig linksrijdend kiezen we de kustroute, maken bij de zeven sisters een wandeling, zien in Brighton de beroemde pier die eigenlijk n beetje verlopen is maar nog wel leuk om te zien. We overnachten op een camping in Wool en maken de volgende dag op aanraden van een lovelly old men , die in Nijmegen Queen Beatrice had gezien tijdens een defilé van oud militairen waar hij bij hoorde, een public foothpad door de Engelse velden waarbij je door weilanden loopt, over hekjes klimt, kleine bruggetjes neemt en, als je hond bent, door de schapenkeutels rolt.
Maandag gaan we eerst naar Lulworth cove aan de Jurassic coast. Je kunt hier goed zien dat de aarde uit lagen bestaat en er worden hier nog geregeld fossielen gevonden van dinosaurussen. Tussen vele schoolklassen (leuk schoolreisjesdoel dit) door bekijken we dit mooie stukje kust. Daarna doorkruisen we het Exmoor national park en zien dan het British Canal aan de noordzijde van de provincie Devon. Op een “sightseeing view” besluiten we de nacht door te brengen. In principe mag je in Engeland niet zomaar wild parkeren maar dit is zo’n mooi plekje, wil Peter het zo graag en het is een natuur park dus we denken dat t wel mag. Wel staan we vrij hoog dus ’s nachts wordt het behoorlijk koud en zijn we verplicht om dicht tegen elkaar aan te kruipen! Het uitzicht de volgende morgen is geweldig en na n korte wandeling en vervolgens een kort autoritje komen we aan in Lynmouth. Samen met Lynton vormen deze twee plaatsen een tweelingstadje, een hoog op de klif en een laag aan de zee. Ze zijn verbonden door de Cliff railway, een treintje dat wordt voort gestuurd door water, principe communicerende vaten. Erg milieuvriendelijk en dat al vanaf 1888! We nemen t treintje omhoog en wandelen de steile weg weer naar beneden en kopen dan meteen home made fudge in de smaken lemon/meringue/with chocolat , clotted cream , millionair’s/milkchocolat en Caramel /seasalt /dark chocolat . Dus als het mee zit kunnen jullie over 2weekjes komen proeven…. We overnachten 2nachtjes op een prachtige camping in Mortehoe waarbij we een plek zonder stroom enz graag over hebben voor het magnifieke uitzicht op de zee. Woensdag beginnen we vol goede moed aan een wandeling over het coastel path maar al snel moet ik (Karin )opgeven omdat het veel te stijl is en ik bij het klimmen weer even goed besef waarom ik al jaren elke dag een tabletje voor m’n rikketik slik. Naar beneden gaat goed maar omhoog geeft zoveel belasting dat ik bijna in een hyperventilatie ademhaling beland om m’n veel te snel slaande hart te kunnen kalmeren. Mooi @#% maar het is niet anders en dus keren we terug naar onze ballenbak en bekijken we vanuit daar het geploeter van andere mensen. Die avond komen we er ook achter dat we voor het thuisfront moeilijk te bereiken zijn en daardoor de primeur missen dat ons a s kleinkind een jongen gaat worden. Maakt ons niet uit, we zijn er evengoed blij mee en hopen dat hij het rode haar en de sproeten van zijn moeder en de ondeugende ogen van zijn vader gaat krijgen. En opa weet alles van brommers opvoeren!
Op donderdag bezoeken we het plaatsen Clovelly , een soort open lucht museum waarin de mensen nog gewoon werken en leven, voornamelijk van het toerisme. Het is weer steil naar beneden over spekgladde steentjes door nauwe straatjes maar wel grappig. Wijs geworden door gisteren nemen we voor 5 pond (circa 6,50euro) een ticket om met een landrover omhoog gebracht te worden. De chauffeur is een grapjas en we kletsen nog even wat over het voetbal. The Dutchies doen het volgens hem erg goed en wij scheppen natuurlijk lekker op over het feit dat Memphis Depay uit our village komt! Wat zullen zijn moeder en oma Jans trouwens beren trots op hem zijn! Die avond slapen we op n camping in Little Torrington en vrijdag gaan we op de fiets het Tarka trial verkennen. Dit is een oude spoorbaan die nu ten dienste staat van wandelaars en fietsers. In totaal fietsen we 40 km en daarom verdienen we wel een Devon cream tea met scones, clotted cream en strawberryjam. MJAMMIE!!
Op zaterdag bezoeken we in Tintagel het kasteel van King Arthur, zijn 10 ridders van de ronde tafel en Sir Lancelot. Althans, wat er van over is natuurlijk. Het is een ruïne maar met genoeg fantasie hoor je de wapens kletteren en de harnassen piepen! Ook hier weer veel klim en klauterwerk, onze kuiten en bovenbeenspieren worden deze vakantie behoorlijk belast! Maar we klagen niet, o nee , voortdurend heerlijk weer en alle Engelsen zijn reuze aardig, zelfs als we af en toe aan de rechterkant van de weg rijden worden ze niet boos……..

• 23 Juni 2014 - 19:09

Marja :

Ik word bijna jaloers van jullie invulling van de dagen,
    ik mocht 40 km rondom Spijkenisse wandelen ( alleen) en de volgende dag samen met Ad rondje Gouda,Haastrecht, Stolwijk, Beierse en Gouderak. Gelukkig s'avonds heerlijk uit eten in Ysselmonde
    met vrienden. Wij komen ook onze dagen wel door hoor. Net terug van een scholing die niet doorging,
    voor niets op de fiets naar Gouda, maar het is prachtig weer dus dat was geen straf. de straf volgt daarop..... nl "verplicht nu"voetbal kijken naar Nederland...... Ik dacht dat heb ik mooi gemist.
    Maar bijna iedere avond een mooie krimi dus ik kom niets te kort, wat ik niet kan zien wordt opgenomen.
    Vermaak jullie daar in het mooie Engeland, en zeg even dat ik er bijna aankom. over 2 maandjes....

groet van jullie buuf.

• 23 Juni 2014 - 19:28

L4A:

Hier is het heel erg spannend. Chili Nederland is nog steeds 0-0. Mooi weer en dat is het bij jullie ook zie k aan de foto s.
    Trouwens goed zeg dat je de fudge nog naar huis mee kan nemen.

• 23 Juni 2014 - 19:32

L4A:

Hè mijn groetjes zit er niet bij. Potjandorie nog s aan toe!
    Nog heel veel reis plezier.
    Groetjes L4A

GOALLLLL hè mis. hihihi

• 23 Juni 2014 - 19:35

L4A :

Nu wel! GOALLLLL!!

• 24 Juni 2014 - 10:53

Wybo:

Goodmorning,

Hallo bijna opa en oma van een klein depaytje....

Fijn dat alles goed gaat en jullie maken weer van alles mee,blijf wel aan de goede kant rijden.
    Hier in Holland slaat de oranje gekte toe,zelfs de premier voorspelt alles goed.
    Nog even en als je dan Moordrecht noemt en Depaytje,kan je overal for Free,in.

Genieten nog maar en tot na Mexico.

By,by,

• 25 Juni 2014 - 20:52

Joke:

Lieve allebei + fleurig fleurtje,
    wat heerlijk te lezen dat jullie 't zo fijn hebben.
    Roestige harnassen en knieën, schapenkeutels en fudge .... mjammie ... !

In Moordrecht slaan de stoppen door. Vuurwerk nadat Memphis opnieuw gescoord heeft.
    Nu in de wedstrijd tegen Chili. Maandag. Geweldig.

't Is zomer, hier. De Middelweg één grote bende.
    Blijf maar lekker weg, géén doorkomen met de camper!
    Stampende en stinkende geweldenaars breken de weg open.
    Schrapen 't asfalt op een hoop.

wens ik jullie een mooie tijd op Land's End
    + een vrolijke groet,