derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu derde bericht - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu

derde bericht

Door: trekvort/Karin& Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karin

26 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

zo vroeg in het seizoen loopt alles wat stroef zo ook internet gebruik;

Afgelopen maandag morgen hebben wij de camper weer gestart en
zijn op weg gegaan naar de Pyreneënen. Bestemming Andorra lekker goedkoop iets kopen!!
We legen de vuil watertank en nemen nieuw water in zodat alles weer aangevuld en geleegd is.
Wij kiezen voor de binnen wegen, alleen de twee navigatie's die wij gebruiken krijgen mot
en willen linksaf en de andere rechtdoor.
wij kiezen zelf voor rechts en duiken zo, de denk maar aan vierde tochtweg, wegen op, eigenschuld dikke bult
Maar de camper heeft net wat meer vermogen en knald zo de bergen op en het diesel verbruik valt niet tegen.

We hebben de bergpassen genomen met opmerking ervaren bestuurders en geweldig mooi en wat verbaast ons hier ligt nog sneeuw!
In einde van de dag nog wat inkopen gedaan in Andora.
Alleen wat wij echt nodig hadden want het verschil klein en tja drank drinken wij niet
En op naar de Franse kant van de Pyreeën en kunnen kiezen Tunnel tol betalen of ook deze pas nemen en ja hoor ook deze pas.
Nu heb ik gelukkig all wheater banden onder deze camper dus als het begint te sneeuwen, dan is de pret compleet.
Ja echt sneeuwen 5cm op het dak een auto geslipt het was daar heus een ijsbaantje dus rond het vriespunt.
Wel gaaf hoor die bergen zo mooi wit.

Onderaan de pas,tijd voor een bakie leut en fleur een rondje wel fris baas roept hij al gauw en wil snel
weer naar zijn 2 persoons bed

Wij rijden naar onze gedoogde overnachtings plaats gelegen aan de franse kant van de pyreeën
aan een wildwater stroom samen met nog 6 campers, zelfs precies een zelde fleur blijkt er te zijn in uiterlijk en gedrag
Lekker maaltje en nog wat lezen.

En morgen weer verder op weg.
Ons doel is richting Bordoux en de meren die daar zijn.

dinsdag
Heel de nacht regen gehad dat zijn wij dus nu wel beu, tja in nederland hitte golf het is niet anders.
Wij elke ochtend un baguette vers met heerlijk ontbijtje.

Ondanks het bewolkte weer en de motregen toch nog een bergpas bedwongen en daarna de groene route naar Bordoux.
Ook een moie route om te rijden zeker als ook het weer een beetje opknapt.

woensdag/ zon en een blauwe lucht bij ontwaken.
Uiteindelijk kiezen wij een 4 sterren camping in Mayotte aan lac Nord Biscarrosse alle luxe aanwezig mooi weer 29*c
en veel fiets routes waarvan een naar de Alantische Oceaan.
Deze nemen wij bij toeval maar gelijk, eigenlijk wilden we een klein stukje fietsen, werdt dus zo'n 30 kilometer.
Berg op en berg af best pittig voor Karin ebike en mij spierbike.
Wel fijn dat wij door deze uitvinding weer samen ver kunnen fietsen.
En maar ijsjes eten wat een klus.

Verder lezen wij veel en houden ons gemak.

Voor de geintresseerden de Trekvort is bij de dokter en het dubbele vliegwiel op de motor en het druklager/drukgroep
zijn beschadigd. Gelukkig is herstel mogelijk en wordt dit allemaal weer hersteld en zal gefikst zijn als we thuiskomen.

Vanwege de moeilijke verbindingen zullen het dit keer niet zoveel berichten worden.
Wiffi ligt hier in frankrijk gaat nogal moeilijk.

Zoals in de aanhef stond we zitten nu op eiland " Ile de re " en we staan opnieuw aan de atlantic ocean.

En alles gaat goed met ons net nog een straat genomen auto 2,50 breed incl spiegels en het straatje 2,75 gaot net

• 29 Mei 2012 - 15:20

Wilma:

Mooi dat alles goed gaat,
    Ja, de pyreneen zijn mooi he, zeker als er sneeuw ligt.
    Lekker dat de Trekvort weer gerepareerd is als jullie terug zijn, kunnen jullie de spullen overladen, en gelijk weer verder gaan, oh nee, er moet weer gewerkt worden denk ik..
    Veel plezier nog,