En dan toch eindelijk zijn we er weer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu En dan toch eindelijk zijn we er weer - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu

En dan toch eindelijk zijn we er weer

Door: trekvort/Karin& Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karin

19 Mei 2012 | Nederland, Amsterdam

Afgelopen donderdag 10mei zijn wij in alle vroegte vertrokken zoals de meesten wel weten.
De reis verliep voorspoedig en zo rond het middag uur liepen wij vast in Parijs op de rondweg.
Ongelofelijk hoe men daar rijdt wel een manier naar mijn hart, kriskras van de ene naar de andere baan en dan 4 banen breed.
De 1e overnachting is ergen in buurt van Limoges op een parking bij een watervalletje.
2e dag
Na een perfecte rust scoren we eerts ons ontbijt en gaan gelijk weer door op route.
Uiteraard ontbijten en lunchen wij in een keer lekker in de zonneschijn.
En rijden weer door naar Carcason als we dat halen!
Omdat we dit op een gegeven moment te ver nog rijden vinden besluiten wij wild te overnachten Montferrand is het geworden.
Mooi natuurpark zonder camper faciliteiten no water, no douche alleen de trekvort.
ALLEEN als ik daar de bus stilzet bemerk ik iets dat niet klopt, de koppeling ontkoppeld niet correct meer, gadverderie.
Omdat ik denk te weten wat het is eerst maar een bak koffie en overal aan en kijken,behalve dat ik er vies vet verkleurt van wordt lost het niets op.
je weet wel no water no douche, brutaal en onbevreesd zoals ik ben er staat daar een mw de plantjes water te geven aan een zijweg van de parking.
Ik ontbloot bovenlijf een baartje van 2dagen en vies vet vraag haar in mijn slechtste Frans mag ik water van U gebruiken.
Mw reageerd voulez vous manger?
Ziet ze toch dat ik een zwerver ben non léau en dat is oke dus snel een handoek gehaald met flesje dreft, en koort daarna is peter weer schoon.
Juiste adres gevraagd aan mevrouw en terug naar karin.
Plan de campagje levert op sos bellen in Nederland om hulp.
Alle gegevens worden genoteerd en spreken af zaterdag morgen 12 mei zet sos de hulpverlening in werk.
Wij worden gebeld en er verschijn een grote bergingswagen, beoordeeld en concludeerd grote reperatie en duur 1 a 2 weken werk.
We worden afgevooerd naar het bedrijf zelf en daar wordt overlegd met SOS.
Wij naar een camping gebracht en er komt een andere camper als vervangend vervoer uit nederland naar ons toe.
Zal ergens dinsdag arriveren.
Deze vervoerder zal de trekvort meenemen terug naar Nederland Moordrecht
Wij staan 4 dagen op een camping ergens 30 km voor carcason en iedereen is heel vriendelijk tegen ons en wij vermaken ons wel met slapen veel slapen en lezen met wat fietsen in de omgeving.
Inderdaad komt de vervangend vervoer Camper dinsdag bij ons aan wat een luxe ding zeg.
binnen een half uur moet alles over vanuit de ford naar de dethleff een hele klus.
De vervoerder laad de trekvort op en vertrekt om elders nog wat vracht bij te laden in Marseile.
De 7e dag
Daags na de omruil vertrekken wij naar richting pyrenen en overnachten daar 2 nachten in la barcares aan de middelandse zee waar het heel leuk fietsen is langs de middelandse zee.
Dat daar veel ongedierte zat beseffen wij 2dagen later pas Karin vol bulten en ik een dikke enkel van een beet.
Dit weerhoud ons er niet van om
vrijdag 18 mei de spaanse grens te kruisen en door te rijden naar een camping waar we nu de tweede en morgen de derde nacht staan.

Hier wordt dan ook de laptop weer opnieuw geinstaleedr in overleg en hulp van een mannetje in nederland.
Dit mannetje zorgt ervoor dat ikzelf wat codes invoer en dan kan mailen.
Dus wybo jij trouwe volger hier is het dan.
Oh ja het weer tja daat is goed niet te heet en alles is goed te doorstaan.

Luitjes nu even geen foto's die volgen volgende keer.

• 19 Mei 2012 - 20:59

Marian E:

Nou wat een verhaal weer, fijn het nu te lezen. Wel perfect, zo de hulp uit Nederland.

• 19 Mei 2012 - 21:00

Marian:

Was nog niet klaar klik ik verkeerd.
    Nu maar vakantie vieren zonder pech, bulten e.d. Hier alles o.k
    Voorzichtig maar en tot het volgende verslag....

• 20 Mei 2012 - 07:08

Wybo:

Zeg Peter,je moet je wel iedere dag scheren,straks pakken ze je op bij de grens.(ha,ha)
    Een mooie story tot nu toe,met een nog luxere camper lekker verder vakantie houden.
    We wachten de volgende belevenissen af.
    Nu lekker aan de paèlla en de cervessa.
    Groet uit een warm Nederland.

• 20 Mei 2012 - 10:56

Peter En Karin Molenaar:

Voorlopig na een hevige nacht, met veel gedonder en bliksem Wybo, is alles nu weer fris en schoon.
    mede daarom zijn wij nu net pas weer paraat 13.00 lekker hoor niets moet alles mag.
    Vandaag een tas kopen zou een vrouwenkwaaltje zijn heeft Karin mij.
    En morgen vroeg gaan we naar dwars over door spanje richting de atlantische zee.

• 20 Mei 2012 - 15:31

Joke:

hee lieverds, wat fijn iets te lezen en tjee ... wat een mooi huis op wielen hebben jullie nu.
    Al doet het pijn het trekvortje afgevoerd te zien worden!
    Nog heel veel plezier toegewenst.
    'bigsis'.

• 20 Mei 2012 - 20:10

Simon :

Goedenavond Peter en Karin , tjé het zit ff niet mee , maar wat was het nu ? , de platen kapot of de drukgroep , en dan 1 tot 2 weken werk ? , want ?
    Het gaat jullie goed , en kijk of hem misschien mag houden , een mooie ruil , dat wel , groetjes Simon

• 22 Mei 2012 - 17:53

Wilma:

Ziet er goed uit hoor de vervangende camper, maar ik kan me voorstellen dat je aan je eigen huisje op wieltjes gehecht bent, en die mist. Ik vind jullie camper ook veel vrolijker om te zien, met alle gele balletjes erop.
    Is de regenbui van zondag al opgehouden, of reist hij mee met jullie?
    Goede reis verder,
    groetjes Krijn en Wilma