week 2 deel 2 - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu week 2 deel 2 - Reisverslag uit Riga, Letland van Peter en Karin Molenaar - WaarBenJij.nu

week 2 deel 2

Door: trekvort/Karin

Blijf op de hoogte en volg Peter en Karin

09 Juni 2011 | Letland, Riga

Tweede week deel 2

Wekker gezet om 05.30 (bij jullie dus 04.30), alledrie een primatourtje als ontbijt en om 6.45, keurig op tijd, in de rij bij de veerboot. We kunnen al vrij snel aan boord en installeren ons op het achterdek zodat we het vertrek vanuit de haven van Tallinn kunnen fotograferen. Later zwerven we wat over de enorme boot en drinken een kopje koffie. Fleur wil zelfs “in de ligstand” op schoot, tot grote vertedering van 5 ROBUUSTE RUSSISCHE mannen met baarden. Honsnobruskasnorowitz of zoiets zeggen ze…….
Voor zover wij weten zijn wij de enige Nederlanders aan boord. De rest is Fin, Est of Rus.
Na 2 en een half uur varen komen we aan in Helsinki en kunnen we, als eerste, van boord. Ik zit al klaar met paspoorten en alle extra papieren van/voor Fleur maar er zit niemand bij de douane dus kunnen we zo het land in. Eerst een bezoekje aan de hoofdstad en daarna op zoek naar de meren. Immers Finland is het land van 1000 en 1 meren. We vinden het land lieflijk en het is een aaneenschakeling van meren, bomen en eindeloze wegen. Op donderdag 9 juni (gefeliciteerd met je verjaardag Marja) spotten we onze eerste eland, we juichen!
Daarna komen we een kudde met jonkies tegen, daarna een herkouwend stel elandheren en nogmaals een kudde! Later horen we op een camping van een “kudde” ANWB-ers die uit Zweden komen dat zij nog niets tegengekomen zijn… luckie us dus!

• 09 Juni 2011 - 14:13

Peter En Karin:

Hey meisewijs je belt ons net met het fantastische nieuws dat je je minor kunst en cultuur positief hebt afgerond, geweldig, we zijn reuze trots op je! En succes morgen met je statusgesprek, dat lukt je vast ook! Dikke kus, pappa en mamma

• 09 Juni 2011 - 16:40

Joke:

lieve allebei, jullie zijn zo 'lucky' om rendieren na 't ontbijt te 'spotten'!
    Dank voor de foto's ( en 't telefoontje vanmorgen ). Supergaaf.
    Elaine haar minor positief afgerond!
    Vanmiddag ben ik in Utrecht geweest om haar presentatie mee te beleven.
    Een belevenis!
    vrolijke groet van grotezus.

• 09 Juni 2011 - 16:54

Ingebeer:

Ha luitjes, Wat een fantastische foto's !! Wat een "lukkie" om gelijk al rendieren te zien, super gewoon !!!!

Groetjes en geniet se, Ing

• 11 Juni 2011 - 08:33

Elaine:

erg charmant zo met je korte mouwen, muts en sjaal. HIHI! wel een prachtige foto van een rendier zeg. die moet een mooi plaatsje in je scrapalbum krijgen.

p.s. toen ik op school vertelde dat ik graag scrapte dacht de leraar eerst dat het een soort dans was ofzo, haha.

Veel plezier nog verder en ook groetjes van Erik!